להיות אחד ועדיין להישאר שניים

הדבקות בצדיקים, כדי שיתערב כח המציאות שבנשמתם עם הנשמה הבלתי נשלמת, היא דבר נכבד מאד במהלך התפתחות הנפשות. אבל צריך שמירה גדולה, שאם יטעה בצדיק אחד, וידבק בו דבקות פנימית הויתית, וידבק ג"כ בחסרונותיו, הם יפעלו לפעמים על הדבק במדה גרועה הרבה ממה שהם פועלים על האיש המקורי. אשריהם ישראל שהם דבקים בנשמת האומה, שהיא טוב מוחלט, לשאוב על ידה אור ד' הטוב. 

כך מציע הרב קוק את הנוסחה הרצויה לדבקות בדרכיהם של אנשים גדולים מצד אחד, תוך שמירה מהיטמעות מוגזמת של האישיות עם זהותו של האחר- גדול ככל שיהיה. דבקות שיש בה קרבה, אך גם שמירה על גבולות בריאים, שמונעים ממילא גם ספיחה של צדדים שליליים באישיות של הזולת.

גם זוגיות בריאה מחזיקה נוסחה דומה. זוג מאושר מורכב משני יחידים שהגיעו למסקנה משותפת שהחיים שלהם כבר לא יכולים להיות שלמים אחד ללא השני. מהמקום הזה בחרו השניים לצעוד אל תוך הברית הקדושה, ברית קודש הקדשים של נישואין, והשניים נקשרו בקשר נשמתי ו…חזרו להיות אחד.

אחד? בעצם, שניים-שהם אחד. כלומר: החיים הזוגיים הם הרמוניה מתמשכת, שאוספים אליהם אינספור חוויות משותפות, שגרתיות ומיוחדות, דרסטיות ובאנאליות, נוצצות ואפרוריות. כל מה שהחיים כוללים- נכנס אל תוך הקשר הזוגי. ונדמה שהחיים הפכו להיות חוויה משותפת אחת ארוכה…

אבל כמה שהחוויה המשותפת מתוקה- הדרך הבריאה והטובה ביותר לשני בני הזוג, הוא דווקא לאפשר לכל אחד מהם להמשיך את המסלול האישי שלו, כחלק ובמקביל לחיים הזוגיים. התפתחות אישית, תחומי עניין אישיים, זמן לעצמי וכל מה שאהבתי לפני שנקשרתי בקשר הזוגי- ממשיך להיות חלק בלתי נפרד מחיי. ואין בכך סתירה למסע הזוגי הנפלא שנכנסנו אליו ביחד- להיפך: ככל שכל אחד מבני הזוג ימשיך לפתח את המרחב האישי שלו\ה- כך המפגש הזוגי יהיה עשיר יותר, עמוק יותר, מלא בטעם וצבע, ויאפשר הפרייה הדדית של כל אחד מבני הזוג בצורה משמעותית יותר. וכך הזוג מרוויח השלמה הדדית עמוקה יותר.

אז הטיפ בהקשר הזה הוא:

חשבו כל אחד מה אהבתם לפני שנקשרתם זה עם זו- ספרי קריאה, מוזיקה, תחביבים, תחומי עניין וכן הלאה. חשבו מה זה תרם לכם לחיים. חשבו איך ומתי תוכלו להמשיך לטפח את התחום הזה גם כיום, כשאתם בתוך קשר זוגי. אם תוכלו- חשבו גם איך התחום הזה יוכל לתרום לכם לזוגיות או להעשיר את בן\בת הזוג שלכם. ואחרי שעשיתם את כל החשבון הזה- שתפו את אהובכם בדברים, וחשבו ביחד איך אתם מאפשרים אחד לשני להמשיך לטפח את המרחבים האישיים-פרטיים שלכם, ואיך דווקא זה יהווה השקעה זוגית כדאית עבור שניכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *